Je online-marketing taken naar een praktisch uitvoerbare strategie
Je online-marketing taken naar een praktisch uitvoerbare strategie
Heb jij je online-marketing proces onder controle?
Het is dé basis voor het halen van je omzetdoel!
Ga van ‘losse flodder’ acties naar een eenvoudige praktische online strategie met meetbaar resultaat.
Herken je dit?
Je besteedt best wat tijd aan online-marketing, maar of er nou echt een systeem in zit?…… eigenlijk heb je het gevoel steeds achter de feiten aan te lopen.
Je weet dat er heel veel mogelijk is, maar hebt niet helder wat er het beste is voor jouw bedrijf en in welke volgorde je dingen het beste aan kunt pakken.
Je post regelmatig op je kanalen en stuurt wel een nieuwsbrief, maar of het werkelijk iets oplevert?……. meten en analyseren doe je nauwelijks, laat staan dat je regelmatig bijstuurt op basis van deze feiten.
Je hebt behoefte aan een praktische aanpak, geen uitgebreide strategie die onderin een kast komt te liggen. Je wilt het direct toe kunnen passen en gewoon tussen de lopende zaken door kunnen uitvoeren.
Online marketing doe je er maar een beetje bij en er zit geen plan achter. Dit frustreert je, want je weet dat er zo veel meer uit te halen valt, maar ondertussen ontbreekt het je aan de tijd om te onderzoeken wat dan voor jouw bedrijf het beste zou werken.
Het frustreert je dat het je niet lukt om de taken die bij online-marketing horen als vast onderdeel in je bedrijfsvoering te integreren, het zou heerlijk zijn als dit gewoon zou lopen en je er niet steeds over na hoeft te denken.
Je werkt wel met een omzetdoelstelling, maar om nu te zeggen dat je online-marketing en opvolgend verkoopproces daarop aansluiten…… nee helaas niet. Eigenlijk gebeurt je marketing en actieve verkoop alleen in de tijd die je over hebt, je baalt hiervan, want je zou graag meer structuur hierin aanbrengen. Soms heb je tijd genoeg om hier mee bezig te zijn, maar dan weer heb je het te druk en blijft het liggen. Het is zeker geen goed structureel doorlopend proces
Wat zou het voor je betekenen als je alle online-marketing activiteiten beter onder controle zou hebben? Je online-marketing een vast onderdeel van je maandplanning zou maken en het net als andere processen in je bedrijf gewoon bij je dagelijkse werkzaamheden zou horen?
Hoe zou het voor je zijn als je er een eenvoudige strategie achter zou hangen. Geen ingewikkelde modellen, maar gewoon een plan dat past bij hoe jij werkt en je sturing geeft in wat je wanneer moet doen?
Wat brengt het als je inzichtelijk zou hebben wat je resultaten eigenlijk zijn en je maandelijks kunt bijsturen om de juiste acties te nemen? Je helder zou krijgen wat er wel en niet werkt, zodat je beter weet wat je juist meer moet doen en wat je net zo goed kunt laten?
Hoeveel rust zou het geven als je een duidelijke planning hebt met een vooraf gesteld doel dat aansluit bij je verkoopdoelstellingen?
Wat betekent het voor je om het gevoel terug te krijgen dat je grip hebt op alles dat moet gebeuren, doordat je gewoon je planning kunt volgen?
Hoe zou het voor je klanten en volgers zijn als je door structuur en opbouw in je boodschap nog meer waarde kunt gaan leveren? En wat zou dit uiteindelijk betekenen voor je omzet?
Laat het binnenhalen van nieuwe klanten niet meer afhangen van toeval. Zorg dat je grip krijgt op dit proces en een strategie uitzet die niet alleen jezelf weer het gevoel geeft controle te hebben, maar ook jouw doelgroep laat zien hoe betrouwbaar je bent en duidelijk je expert status neerzet.
Wil je graag van je online-marketing een doorlopend en praktische uitvoerbaar proces maken?
Een proces dat opgebouwd is vanuit een doelstelling, en niet alleen content gerelateerde acties laat zien, maar vooral ook resulteert in een verkoopplan?
Dan ga ik je hier bij helpen.
We gaan 4 maanden samen aan de slag om specifiek voor jouw bedrijf de juiste strategie uit te werken en te implementeren zodat dit je ook op langere termijn meer klanten en meer omzet op gaat leveren.
Niet alleen een idee op papier, maar werkelijk actie ondernemen, doelstellingen realiseren en een praktisch uitvoerbare werkwijze opzetten.
De totaal investering : € 2145,- voor 4 maanden
(of 4 x € 557,- per maand)
Het brengt je een werkwijze waarmee je meer klanten binnen gaat halen en die je ook na die 4 maanden als een vast onderdeel in je bedrijfsproces kunt blijven doorvoeren.
Geen online training, maar individuele begeleiding om werkelijk stappen te gaan zetten.
Een investering met blijvend resultaat!
Na 4 maanden heb jij het volgende staan:
- Een duidelijke strategie voor de online-marketing activiteiten zodat je hiermee de basis kunt leggen voor de verdere groei van je bedrijf.
- Een praktisch uitvoerbare planning geïntegreerd in je dagelijkse praktijk zodat je rust en controle ervaart in je online-marketing proces.
- Meetbare resultaten die het mogelijk maken om concreet bij te sturen zodat je weet wat er goed gaat en dus meer kan doen van wat werkt.
- Aansluitende processen gericht van bezoeker naar klant zodat je funnel naar meer omzet via een vooraf bedacht plan verloopt en niet berust op toeval.
Wat inzichten die ik je vast mee wil geven:
Sociale Media
Het slim gebruiken van je sociale media brengt je meer bekendheid en vergroot je expert status maar alleen als je dit consistent toepast. Door hier een vaste werkwijze in je dagelijks werk van te maken is het mogelijk om met minder tijds investering toch voldoende zichtbaar te zijn.
Content die werkt
Eigenlijk is niets zo belangrijk als het op de juiste manier aanspreken van je klant. De woorden die je klant gebruikt is niet alleen het gene ze intypen in google om je te vinden. Maar bepaald ook of de boodschap die je brengt ze aanspreekt en aanzet tot actie. Door je boodschap zo op te bouwen dat je het verlangen van je klant steeds verder raakt en dit strategisch toe te passen in de opvolging van je aanvragen maakt het verschil tussen uitschrijven of kopen.
Expert status
Door je waarde te delen zal je mensen aan je binden en uiteindelijk als klant maken. Jouw mindset hierin is essentieel. Ben je bewust van de waarde die je te delen hebt en zorg dat dit ten allen tijde ook naar buiten toe zichtbaar is. Ben die betrouwbare, constante factor waarnaar je doelgroep op zoek is.
Inventariseren en analyseren
Het is onmogelijk een strategie uit te zetten als je niet weet waar je staat, wat je acties opleveren en tussentijds te meten wat werkt. Alles hangt met elkaar samen, je doelstelling bepaalt je actie en je actie bepaalt je resultaat.
Technisch kloppend
Je kunt nog zo’n mooie strategie uit denken en enorm pakkende content op je website hebben staan, je moet wel gevonden worden. Zorg dat de technische aspecten kloppen, dit maakt het soms een stuk eenvoudiger.
.
Concreet en duidelijk
Door potentiele klanten op de juiste manier te sturen om actie te ondernemen ga je echt concrete aanvragen binnen krijgen. Als je niet vraagt krijg je niets. Wat nou als je de conversie met 10% zou verhogen, wat betekend dat voor je omzet?
Sales als doel
Een call-to-action is niets zonder een goede opvolging. Nu zijn je klanten warm, zorg dat je hier meteen op reageert. Door alleen online contact te hebben en vervolgens maar af te wachten of ze contact met je op gaan nemen ga je de wedstrijd niet winnen. Verkoop is een onmisbaar onderdeel van je hele strategie.
Wacht niet met in actie komen tot volgende maand of zelfs volgend kwartaal.
Uitstellen van actie is ook een uitstel in de groei van je omzet.
Door het hele proces van bezoeker naar klant als een doorlopend traject in te richten, zal dit voor je blijven werken. Je hoeft niet steeds weer iets nieuws te bedenken als je bijvoorbeeld een nieuwe training start. Je doet gewoon datgene wat er vorige keer werkte maar dan steeds een beetje beter en meer. Als ondernemers zijn we vooral bezig met het steeds bedenken van nieuwe dingen en vergeten daarbij te herhalen wat goed gaat. Je administratie blijf je toch ook steeds op dezelfde manier doen, waarom zou je dan in je verkoop en marketing wel steeds iets nieuws verzinnen?!